Miesiąc: Grudzień 2018

Jakie książki z dietą sokową wybrać?

Książkowa dieta sokowa

Dieta sokowa jest polecana osobom zdrowym, które raz na jakiś czas chcą zregenerować swoje siły witalne. To bardzo ciekawa forma oczyszczania, którą poleca się praktycznie w każdym wieku. Na rynku księgarskim jest mnóstwo książek o tej tematyce, ponieważ regularnie przybywa przepisów i wariantów smakowych. Jak wiadomo, w sprzedaży są coraz to nowsze owoce, dlatego można je wszystkie wykorzystywać w odmiennej formie. Aby było to smaczne i wiadomo było jak odżywcze, warto posługiwać się przepisami książkowymi. Są tam dodatkowe opisy kaloryczne, warianty smakowe, wartość odżywcza, a także porady, kiedy i o jakiej porze dnia najlepiej wypić dany sok. Najpopularniejsze przepisy wykorzystują najbardziej znane owoce, takie jak jabłka, banany, kiwi, brzoskwinie oraz truskawki. Jednak są one sezonowe w wielu przypadkach, dlatego zimą można tworzyć również dietę sokową warzywną. W niektórych książkach są gotowe przepisy na soki, do których wystarczy tylko posiadanie wyciskarki do soków. W ciągu kilku chwil można mieć pełnowartościowy sok oczyszczający organizm. Doskonale nadaje się do tego burak, marchew, cebula, jarmuż, a także szpinak czy seler. Taka dieta sokowa powinna być wykonywana kilka razy w tygodniu, aby dała efekty i nie musi być ona specjalistyczna. 

Diety sokowe z książek dietetycznych

Tradycyjne soki zrobione ze znanych warzyw i owoców są polecane każdemu na co dzień. Książki kucharskie także je opisują, dlatego łatwo znaleźć przepisy odpowiednie dla siebie. Jednak w momencie wyboru diety specjalistycznej, należy posłużyć się książkami typowo dietetycznymi, nawet dla poszczególnych rodzajów problemów zdrowotnych. Są one ułożone przez dietetyków i osoby znające się na żywności i dietach, dlatego dieta sokowa jest wówczas dodatkiem do podstawowej diety ułożonej specjalnie dla konkretnej grupy klientów. Książki te można kupić na zamówienie w księgarni on line, tradycyjnej, czy nawet księgarni powiązanej z centrami dietetycznymi. Są one droższe, ale za to przepisy ustalone na cały rok i do tego polecane przez znanych lekarzy. Znajduje się tam na pewno dieta sokowa dla chorych na serce, osób starszych, cukrzyków, alergików czy mających problemy z ciśnieniem. Zupełnie odmienna jest dla dzieci, dla osób zapracowanych, czy kobiet w ciąży a nawet matek z małymi dziećmi. Jest to bardzo ważne podczas wyboru diety i książek z tym tematycznie związanych. Trzeba również uwzględnić swoje alergie na niektóre produkty, ponieważ nie każdy może wypić sok ze szpinaku czy brokułów, ze względu na bardzo dużą ilość żelaza. Takie informacje w książkach dietetycznych specjalistycznych również są brane pod uwagę i dlatego klient może czuć się bezpiecznie. 

Jak się odchudzać domowym sposobem?

Pomoc książkowa podczas odchudzania 

Bardzo wiele osób zaczyna dbać o swoje zdrowie, szczególnie gdy widzą wyniki medyczne i są po konsultacji lekarskiej. Zazwyczaj zaczyna się to od odchudzania, ponieważ ciało musi wrócić do równowagi. Liczy się nie tylko spadek wagi, ale i masy tłuszczowej, aby organizm zaczął pracować wydajniej. Na początku nie jest to łatwe, ponieważ nawyki żywieniowe są bardzo trudne do zmiany. Pomocą mogą posłużyć książki dietetyczne, w których opisane są ćwiczenia, dieta, a także pokazane krok po kroku jak zwalczyć nadwagę. Na rynku jest mnóstwo diet odchudzających, jednak trzeba znaleźć odpowiednią dla siebie, by efekty były widoczne. Polecane są na pewno książki trenerek od fitnessu, które wiele lat pracowały nad uzyskaniem wiedzy o odchudzaniu. Można również do swojej kolekcji dołączyć książki o sporcie, zdrowym odżywianiu, spokojniejszym stylu życia. Aby dieta odchudzająca była skuteczna, warto podzielić sobie cały program odchudzania na etapy, by się nie zniechęcić. Ponadto warto zmienić nawyki zakupowe i zacząć odwiedzać sklepy ze zdrową żywnością. Książki o odchudzaniu to także szereg ciekawych przepisów kulinarnych na każdy dzień, również wtedy, kiedy dopada wilczy głód. Okazuje się, że nawet słodycze mają swoje zamienniki, które warto zastosować podczas diety. 

Książki o odchudzaniu do kupienia

Podejmując decyzję o odchudzaniu, warto wiedzieć, gdzie kupować mądre książki na ten temat, by nie żałować zakupów. Miejscem, do którego na pewno trzeba zaglądać są księgarnie tradycyjne oraz wirtualne, ponieważ zbiory są bardzo obszerne. Co jakiś czas wychodzą nowe książki o odchudzaniu, ponieważ trendy stale się w tym temacie zmieniają. Ceny książek o dietach odchudzających klarują się na poziomie 30 do 40 złotych, w zależności od wartości książki. Im bardziej cenione i promowane, tym są droższe, ponieważ bardzo często autorami są specjaliści dietetycy, blogerzy fitnessu, trenerzy zdrowego stylu życia. Pierwszym krokiem jest przeglądanie książek, aby stwierdzić o jej zawartości. Jeśli posiada zdjęcia, porady, przepisy kulinarne, program odchudzania na każdy dzień, to warto taką zakupić. Poza tym dobrze zwracać uwagę na to, do jakiego rodzaju klientów jest ona kierowana, by faktycznie znaleźć się w tym gronie. Zupełnie inną dietę odchudzającą oraz porady powinni mieć mężczyźni, a inną kobiety, ze względu na różnorodny metabolizm. Dietę można wspomagać praktycznymi ćwiczeniami na siłowni, na sali tanecznej, na pływalni, o czym także książka powinna wspominać. Czasami nawet są w niej zawarte adresy instytucji, do których warto udać się po poradę, czy zapisać na zajęcia sportowe. 

Lepsza dieta bez glutenu

Dieta bezglutenowa nie bez powodu jest coraz popularniejsza – odciąża jelita, dodaje poczucia lekkości, zauważalna jest znaczna poprawa działania układu pokarmowego. Osoby skarżące się na alergie pokarmowe często znajdują źródło problemu właśnie w glutenie. Dodatkowo, rezygnując z glutenu, stajemy się w kuchni bardziej kreatywni i wzbogacamy swoje posiłki o zdrowe elementy.

Lepsze samopoczucie bez glutenu

Na celiakię, czyli chorobę autoimmunologiczną wywoływaną przez gluten, cierpi około 1% populacji. Osoby cierpiące na celiakię rezygnują z glutenu całkowicie, ze względu na poważne konsekwencje jego spożywania. Warto jednak pamiętać, że gluten spożywany w nadmiarze jest w zasadzie zawsze szkodliwy. Uczucie przesytu, nagła senność po zjedzeniu pieczywa, dokuczliwe objawy ze strony układu pokarmowego czy nawet wysypki skórne są objawami, które powinny nas zaniepokoić. Gluten, podobnie jak cukier, ma działanie uzależniające, stąd zrezygnowanie z niego wielu osobom sprawia trudność. Po odstawieniu produktów zawierających gluten można jednak szybko zauważyć u siebie wzrost energii, lepszą koncentrację i sprawniejszy metabolizm. Dieta bezglutenowa powinna być też rozważona przez osoby zmagające się ze skłonnościami do tycia.

Chleb w diecie bezglutenowej? Dlaczego nie!

Rezygnacja z chleba, makaronów, drożdżówek czy ciasteczek dla wielu wydaje się niemożliwa. Szczególnie na rodzimym rynku, gdzie pieczywo podawane jest do wielu potraw, a piekarnie obecne są na każdym rogu, wydaje się być bardzo trudna. Początki o zadbanie o własne samopoczucie i zdrowie wiążą się z pewnymi wyrzeczeniami, ale tylko na chwilę. Po wyeliminowaniu glutenu z diety otwiera się kulinarny świat, bogaty w nowe smaki, pełen nowych pomysłów. Dopiero rezygnując z takich podstaw jak pszenny chleb, widzimy jak monotonna potrafiła być dieta glutenowa. Obecnie znalezienie produktów z oznaczeniem „produkt bezglutenowy” jest sprawą prostą, powiem produkty takie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. Warto dodać, że na rynku możemy dostać wypieki bezglutenowe, makarony czy ciasta składające się z mąk takich jak:

  • amarantusowa
  • kokosowa
  • jaglana
  • owsiana

Możemy też wypiekać samodzielnie pieczywo bezglutenowe, wzbogacając go o ulubione i zdrowe dodatki. Orzechy, suszone śliwki lub żurawina, sezam czy siemie lniane sprawdzą się doskonale, podobnie jak w przypadku tradycyjnego, pszennego pieczywa.

Pośrednio dieta bezglutenowa sprawia, że spożywamy więcej warzyw i owoców, które powinny stanowić podstawę diety. Odstawienie tak popularnych i prostych produktów zachęca do eksperymentowania w kuchni, próbowania nowych smaków i połączeń. Dopiero odpowiednia proporcja codziennego ruchu, warzyw, owoców i zdrowych produktów zbożowych jest w stanie zapewnić nam zdrową dietę.

Oznaczenia produktów bezglutenowych

Poszukując produktów bezglutenowych, warto mieć na uwadze odpowiednie oznaczenia na opakowaniach. Produkty takie jak np. owies czy kasza jaglana są z natury produktami bezglutenowymi. Znajdują się jednak najczęściej w zakładach, w których wytwarza się żywność zawierającą gluten. Ze względu na ryzyko zanieczyszczenia produktów glutenem, należy zawsze szukać oznaczenia, że dany produkt jest bezglutenowy, aby mieć pewność, że prowadzimy swoją dietę według swojego planu.

© 2018 Zacna literatura

Theme by Anders NorenUp ↑